Op naar Santiago reis 2 - Reisverslag uit Marl, Duitsland van Toby Drost - WaarBenJij.nu Op naar Santiago reis 2 - Reisverslag uit Marl, Duitsland van Toby Drost - WaarBenJij.nu

Door: Toby Drost

Blijf op de hoogte en volg Toby

24 Juli 2018 | Duitsland, Marl

Eindelijk even tijd om een stukje te schrijven. Nadat Ronny en Piet weg zijn gegaan, zijn we nog even naar de kamer gegaan, om nog wat uit te rusten. Bij het uitgaan van de poort stonden er 2 dames te kletsen en een van hen vertelde de volgende dag naar Amsterdam te gaan. Ze was helemaal enthousiast ook over ons avontuur. Toen naar de stad, waar we allereerst op een terras neerstreken voor een roseetje. Heerlijk nog even geen gevoelige voeten. De stad nog wat in en vandaag deden we het met puntzak patat en een ander terras met een Affligem Blonde. Om 20.15 uur naar de kamer, waar we om 21.00 uur als een blok in slaap vielen. Volgende ochtend om 7 uur wakker van de wekker. We gaan dus goed uitgerust op pad. Om 07.30 uur lopen we al. Mooi langs de Vesle. We kregen van alles langs het water, door dorpjes en door het bos. Ook een flinke klim en ja dat is met dit weer toch best zwaar. Ondanks dat het deze zondag nog goed te doen was met 26 graden. We rusten om het uur en zorgen voor het drinken van veel water. We komen aan in Germaine, maar hier is geen slaapgelegenheid. We besluiten door te lopen naar een hotel restaurant in Bellevue. Daar zullen we beslissen of we nog doorlopen naar een Municipal camping in Mardeuil. Als we bij het hotel aankomen, weten wij wel wat we gaan doen. Het wordt de camping, want we liepen naar de ingang en werden vriendelijk onthaald door een butler. Of hij wat voor ons kon doen? Ja of we wat zouden kunnen drinken en misschien wat eten. Hij dacht het wel. De bagage moest beneden blijven en zo liepen we naar boven. Man, man, man wat een luxe. We kregen de kaart en het werd al snel duidelijk wat we deden. Een fles water van 6 euro. Dat was voor ons genoeg. We keken nog even op de kaart voor ijs, maar 15 euro voor een ijsje was ons tóch wat te gortig. Na de fles water op te hebben en nog even gebruik gemaakt van toilet vertrokken we weer. Het was daar prachtig trouwens met een geweldig uitzicht op Epernay. Voor de camping kwamen we nog in Hautvillers, waar we een kaas-en worstplankje gebruikten met een heerlijke koele Kronenberg Malt. Dit was even heel welkom om de laatste 5 km nog af te kunnen leggen. Het was een lange dag toen we om 18.15 uur arriveerden. We hebben 31.5 km gelopen.Tent opzetten, douchen en om kwart voor negen de tent in. Mijn nacht had beter gekund, maar om 7.40 uur wakker en dan moet alles nog opgeruimd en ingepakt. We lopen weer om 08.15 uur. We hadden nu al besloten deze dag als het mogelijk is 25.5 km te lopen. Slaaptevhnisch gezien het slimst. Volgende keer verder. Tot dan